Lumiukkoja Helsingissä

sunnuntai 2. joulukuuta 2012

Perjantain kokous meni siinä, kun seikkailtiin itsemme Helsinkiin ja tutustuttiin siellä lauantaina aukeavaan joulumaahan, johon meidän oli tarkoitus mennä "töihin". Päästiin siellä sitten "takahuoneeseen" tutkimaan huomisia ja tulevia asuja. Lajiteltiin niitä valmiiksi ja sovitettiin paria lumiukko ja poro asua.

Jonkun aikaa ku siellä hengailtiin, niin pitikin jo lähteä bussilla kotia kohti. Se kokous oli tavallista lyhyempi ja no ei niin tapahtuma rikas, mutta eipä kukaan sen jälkeen jaksanut enää kololle mennä kokoustamaan. Huomista siis odotellessa!


23.11.12

Joo vähän venyi taas tää kirjoittelu. Eli eli, nyt sitten kahden viikon takainen kokous.

Meidänhän piti siis leipoa kymmenen suklaakakkua ja syödä ne saman illan aikana osana samoaja ohjelmaa. No aateltiin, et menee nopeemmin jos tehdään tuplataikina. Sitten kun ei tajuttu, että sitä pitäis paistaakkin kauemmin, niin se ei sitten koskaan valmistunutkaan. Siinä paistettamis kohdassa ak ja tarmo kävivät lainaamassa rahaa pizzaan. Kokouksen loppuvaiheessa myös Laura eksyi paikalle moikkaamaan meitä, mutta sitten mun pitikin jo lähteä ruokkimaan Nemoa. Että en tiedä yhtään mitä ne siellä sen jälkeen sitten teki. :)

Ja tässä vielä ois hieman vanhentunut himpula banneri tai mikä ikinä onkaan. :)) Ellu ja Ida siis ei enää ole himpuloissa.

Tulevat pelitehtailijat

perjantai 9. marraskuuta 2012

Moi taas!
Viime perjantaina, elikkäs viikko sitten, kokouksessa oli mä, Erika, Katri ja Sissi.
Selailtiin sitä samoajaohjelmaa, ja huomattiin, et siellä oli sellanen kohta kuin "Tehkää lautapeli". Se piti kyllä vissiin tehä puusta, mutta me päätettiin tehä sellanen paperinen Afrikan tähti-parodia (:
Siitä tuli kyllä hieno, joskin muut vähän valitti, kun mun kodin lähelle tuli sitten kaikkee huvipuistoo ja suorat lentoreitit joka paikkaan ;) mutta mitäs pienistä.
Pelin ideana on siis, että lähdetään joko HaHan, KiPin tai LouPan kololta. Sitten kuljetaan noppaa heittämällä (joka on kyllä aika pro!) pelilaudalla ja availlaan niitä juttuja seteleillä ;D Siinä voi saada kaikkee erikokoisia sydämmiä, joista saa erimäärän rahaa tai vaikka rosvon, joka vie sun kaikki rahat :( Tai sitten saat Alinan (tutin kuva), joka pitää kiikuttaa hoitoon!
Päämäärä on kuitenki löytää kruunu, joka pitää palauttaa PTH-valtakuntaan kuningasparin luokse, että voittaisi pelin. Siihen asti ei olla vielä kertaakaan päästy, kun välimatkat on siinä aika pitkiä :)
Hieno siitä tuli kumminkin ja hauskaa oli.
Siitä pelistä tulee varmasti myyntimenestys :D

- Lauha

"Se valuu..!" "No ihan sama..."

perjantai 19. lokakuuta 2012

Juupelis juu. Himpula kokouksen merkeissä tavattiin tänäänkin Alinan kanssa. Samoaja kokouksissa ei vielä kovin suurella väenpaljoudella olla tavattu, mutta mitäpäs tuosta.

Tosiaan vaan mä ja Alina eksyttiin paikalle, tarkotuksena eka myydä kalentereita. Perjantai-ilta sitten päätti pitää meidät kololla ja leivottiin sitten brownie. Alinalla on tapahtumista kuvia ja ne saattaa joskus eksyä tänne ^^ . Anyway se oli hyvää ja ja näytti ihan mudalta.

Sitten todettiin, että meijän paikallaololista kaipaa vähän uutta ilmettä, niinpä: Alina maalasi, liimasi, leikkasi, kirjoitti ja piirsi, glitteröi ja puhalsi, suurinman osan töistä. Autoin sitten sen liiman kanssa lotraamisessa ja yms. Hieno siitä tosin tuli! <3 Liima kuitenkin vähän valui ja... No ei siitä enenpää. Mutta hieno oli!!! Kannattaa ilmoitustaulu vilkaista jos siitä ohi kävelee.

Paikat oli öö... siistissä kunnossa, sillon kun siis tultiin sinne. Kun me 21:15 aikoihin kateltiin koloa... No se oli aika sotkussa ja glitterissä. Sitten nopsasti siivottiin ja kaadoin sinne loppuun vielä sokerinkin lattialle. Kun sokeritkin oli pois tieltä niin sammuteltiin valot ja poistuttiin vähin äänin känniläisten (ja ZOMBIEN) valtaamaan perjantai-iltaan... :) Hyvää yötä kaikkille!

torstai 18. lokakuuta 2012


Moikka!

Viime perjantaina Himpula-kokoukseen pääsivät vain Lauha, Erika ja vieraileva tähti Sampo. Muut olivat viikonlopun samoajaredulla, Tikkahimpulat-redulla.

Tunnelma oli silti mukava, ja päätettiin leipoa jotain. Aluksi ajateltiin Erikan kaa tehä jotain helppoa, kuten suklaamoussea, mutta sitten ajatukset vähän harhaili perjantai-illan kunniaksi ja Erika halusikin leipoa macaroni-keksejä.

No, tuumasta toimeen. Käytiin kaupassa ostelemassa tarvikkeita (mm. sinistä elintarvikeväriä) ja sitten vaan sekoitettiin kaikki.

Pienien teknisten ongelmien jälkeen päätimme tehdä suuren levyn keksien sekaan. No, se oli ihanan sinistä (<3) ja tungettiin se levy uuniin.

Sitten sekoitettiin ällömakea kuorrutus, josta tuli myöskin hyvin sininen ja kaadettiin se valmiin levyn päälle. :) Kuvaa mulla ei nyt tästä kauniista työstämme ei ole, mutta se saattaa ehkä jossain vaiheessa päätyä tänne.

En nyt keksi lisää kirjoitettavaa, mutta kivaa oli. ”Macaroni” oli vaan vähän liian makeaa meille, mutta ei se mitään ;) Näkemisiin!
- Lauha

Rynkkyä odotellessa

perjantai 28. syyskuuta 2012

Helou, helou!

Tänään taas Himpula kokous, johon liittyi muutama ei-himpula: Jesse & Ara & Pablo (kai se kirjotetaan näin..?). Yritettiin saada Sampoa ja Ak:takin tulemaan, mutta niiden piti pakata Rynkkyyn. ;)

Rynkkyhän on siis huomenna. Alina, Lauha ja Sissi pääsee kisaamaan ihan kunnolla Oton ja Sampon vartioon, kun taas Katri feat. minä joudutaan lähtee saattamaan niitä seikkailijoita. ;( Mut viimevuoden rynkky oli kyl tosi jees. ;)

Mutta takas kokoukseen... Meijän piti siis suunnitella sitä meijän samoaja redua, joka on nimetty Tikkahimpula-reduks, koska piraatit ei päässykkään. Se ois sitten kahen viikon päästä, joten oli aika hyvä aika alkaa miettimään sitä. Tehtiin meijän viikonlopun menuu ja aikatauluja ja ohjelmaa mietittiin. Tultiin siihen tulokseen, että ohjelmassa ois mm.
-Leirilaulun sanoitus ja sävellys
-video- tai valokuvapäiväkirjan tekeminen

Eipä tässä tänään paljon muuta ollutkaan. Leiri saatiin suunniteltua ja nyt rynkkyä odotellessa. :)

~Rosa

Pipojen virkkausta ilman lankoja...

perjantai 21. syyskuuta 2012

Heissuli vei!

Eli tänään oli jälleen pitkästä aikaa Himpuloiden samoajakokous, vaikka ei siellä paljoa Himpuloita ollutkaan.

 Meidän oli tarkotus virkata pipoja ja kirjoittaa kirjeitä tulevaisuuteen. Yli puolilla(3/4)ei ollut lankoja eikä virkkuukoukkujakaan.Lähdimme käymään läheisessä lankakaupassa, joka olikin jo kiinni. No mentiin kattomaan josko vaikkapa K-Supermarketista löytyis virkkuukoukkuja ja lankoja. Siinä sitten saatiin idea, että hammasharjoilla ja hammaslangalla virkataa, emme kuitenkaan ostanut niitä, että voisimme edes kokeilla. Sen sijaan ostimme mutakakun. Joten päätimme siirtää virkkauskokousta viikolla tai parilla eteenpäin :). Eikä oikeen jaksettu niitä kirjeitäkään väsätä. Päätimme tehdä kololle panostuksellisen postilaatikon juuri syödystä mutakakun pahvilaatikosta. Yksi kirje kuitenkin kirjoitettiin, mutta se jääköön mysteeriksi, kenelle ja miksi ;). 

Mietittiin myös vähän Rynkkyä, joka muuten on 29.-30.9.2012. Eli Elliläisille tarkoitettu partiotaitokisa. Aika helppo sellainen. Himpuloiden harmiksi ei päästä kisaamaan Himpulat-vartiona... 

Tänään siis kokouksessa oli Alina, Rosa, Lauha ja Erika :). Innolla odotellaan jo seuraavaa kokousta :) !


Himpulat :))

perjantai 14. syyskuuta 2012

Loimme blogin osana samoajaohjelmaa, jota suoritamme. Uusina samoajina homma on tosi uutta ja sika siistii. :) Ollaan nyt oltu pari viikkoa samoajia ja rok + vaellus on nyt takana. :))

Tänään oli siis toinen samoajakokous ja homman kruunasi siivoaminen. :P Kaatopaikkaa muistuttanut johtishuone näyttää jo ihan mukavalta paikalta kun Himpulat vähän käsittelivät sitä. Sieltä löytyi ties mitä vanhoja päiväkirjoja ja tiliotteita, joilla on nyt oma paikkakin. Joku pressukin siellä oli ja ehkä jossain vaiheessa se löytää tiensä aina varastolle asti, jossa sen oikeasti kuuluis asua.

Kun johtishuone oli siedettävän näköinen alettiin räpeltämään tän blogin kanssa. Rosan tekemä ulkoasu kelpas kaikille ja sitten kirjoteltiin vähän tietoa meistä ja lisäiltiin kaikki kirjottajiks. Sen jälkeen alettiin kirjottamaan tätä tekstiä.

Kokouksen vierailevana tähtenä oli Pablo, Sissin koira. Pieni ja vaalea chihuahua täynnä energiaa oli hyvä leikkikaveri Alinalle. Loppu vaiheessa juttu alkoi mennä yksityisempiin asioihin ja Pablosta tuli sylikoira. :)