Täysissä sielun ja ruumiin voimissa

maanantai 23. joulukuuta 2013

Heissuli. Ja kyllä me ollaan edelleen täysissä sielun ja ruumiin voimissa, vaikka tätä ei ollakkaan, oikeestaan koko syksynä, päivitetty. Jos nyt keväällä taas saataisiin tännekkin jotain, jos ei joka kokouksesta ni ainakin välillä edes.

Syksy on tapansa mukaan ollu taas aika täynnä kaikkea partiointia. Ensimmäinen redu taisi olla johtajien syysviikonloppu, jolloin oltiin Haukan pesässä suunnittelemassa vähän tulevaa vuotta. Siitä viikko eteenpäin, niin oli TikkaHimpula redu, Mustajärvellä. Viikonloppu meni telttailu meiningeissä, turistien nähtävyytenä tosin.

Kisat ja kurssitkaan ei syksyn ajalta unohtuneet ihan kokonaan. Punkkuun lähti Himpula vartio aka. Pirteät pahviaivot, jotka sijoittuivat 7. Joillekkin kurseille oltiin kanssa ilmottauduttu tai ainakin yritetty päästä mukaan. EA:lle ei meidän matti myöhäiset enää mahtunut, mutta osa lähti Erätaidolle syömään sieniä. ^^ 12.-13.10 oli Rynkky, johon lähdettiin tikkahimpula vartioilla. Katri meni rastille (oli muuten tyhmä rasti), Alina ja Sissi olivat yhdessä vartiossa ja Lauha ja Minä toisessa.

Syksyn varmaan odotetuin redu, Explo, oli 25.-27.10, Riihimäellä. Juna kuljetti meidät, muiden samoajien mukana, Riihimäen keskustaan, josta vaellettiin oikeisiin kouluihin. Meidät siis majoitettiin kolmeen kouluun lippukunnittain, eli kaikki samasta lippukunnasta tulevat samaan kouluun. Ohjelmassa oli mm. Paossa -liveroolipeli, vesitornista alas laskeutumista, Life afrikantähti ja kahdet bileet. Perjantai-illan bileet pidettiin läheisessä maauimalassa, jossa päästiin uimaan ihan vapaasti. :3 Lauantai-iltana bileet oli ihan kuivalla maalla. Siellä pääsi keilaamaan ja musiikista vastasi erilaiset DJ:t, mm. DJ Orion.



Koska osa meistä johtaa tarpojia, niin Kultakanoilla ja Tuntemattomilla oli yhteinen redu, Harry Potter teemalla. Redun aikana oli mahdollista bongata niin Hagrid, Dumbledore, McGarmiwa kuin Bellatrix ja Lupinkin. Perinteiden mukaan koko lippukunta kokoontui myös yhteiselle jouluredulle, idealla "jollei jouluna ole lunta", niin kuin ei taida ollakkaan... :<

Itsenäisyyspäivänä oli perinteinen lipunnosto, joka oli ja meni tosi nopeesti. Sen jälkeen suunnattiin kirkkoon jumalanpalvelukseen. Kirkkokahveilla Himpulat pyydettiin apuun, kun ei KaValaiset enää riittäneet hommiinsa. Niinpä me siis tarjoiltiin siellä kahvia ja teetä. ^^ Koko partiovuosi ns. huipentui lippukunnan omaan puurojuhlaan. Mepä käytettiin tilaisuus hyväksemme ja pistettiin pystyyn onginta piste ja kakkuarvonta, joilla me kerättiin rahaa jamboreelle, jonka hinnat julkaistiin vähän aikaa sitten.

Kaikin puolin hieno vuosi alkaa olemaan ohi ja mekin siirrytään tauolle (koska eihän me oltukkaan ku koko syksy pois xp). Palataan asiaan siis vuonna 2014. Hyviä jouluja ja uusia vuosia kaikille. ^^

13.8.2013 Blogia ja jäätelöä ;)

tiistai 13. elokuuta 2013

Moi,
Kirjottelen tänne nyt ekaa kertaa ni toivottavasti tää tulee perille :D
Eli siis tänään (Mä, Katri, Rosa, Lauha, Nea ja Sissi) oltiin paikalla. Rosa opetti käyttämään blogia ja muuten tuli syötyä Hieman jäätelöä :)) Se oli makoisaa, mutta loppujen lopuksi ällöttävää...
-Erika

sunnuntai 16. kesäkuuta 2013

Kesä tuli, ainakin kalenterin mukaan. Säätä ei oikein voi kehua.


+15, (Jooh..) suomen kesä (Huh!)
Tää päivitys ei nyt tule ihan ajallaan, mutta kesän kunniaksi uusi ulkoasu. Jee!! :) Ne harvat, jotka täällä kesällä käy saa ihailla sitä. 


weheartit.com
Syksyn suhteen tavoitteina saada kaikki himpulat vihdoin tänne bloggeriin, että mun ei tarvitse yksin tätä päivittää. ;) Saa nähä oppiiko ne koskaan, no ei ehkä ne joskus. 

weheartit.com
 Pidemmittä puheitta Himpulat suuntaavat nyt kesälaitumille. Ja ennen kuin huomaattekaan syksy on taas täällä ja mekin palataan kuvioihin.
weheartit.com

Long time no see

lauantai 4. toukokuuta 2013

Moikka taas! Vähän on tän blogi jäänyt. Yritetään elvyttää se nyt takaisin henkiin, kun kerran osataan. ;)

Paljon on tapahtunut megazonen jälkeen ja kaikkea ei edes kunnolla muista. Tosin ne näkyy tuolla sivureunassa, että sieltä voi katella mitä ollaan tehty. :)

Vähän aikaa sitten käytiin plantagenissa etsimässä siemeniä. Mukaan lähti pussi ruohosipulin siemeniä ja ruiskaunokin siemeniä. Nyt ne alkaa näyttämään jo ihan hyviltä. :) Jei!

Viime kerralla keräiltiin tavaroita Heurekaa varten, missä osa meistä on täälläkin hetkellä kisaamassa (ja voittamassa totta kai). ;) No katotaan miten käy, onnea sinne metsään!!

Johtajatkin vaihtui. Nyt hommaa pitää kasassa Nea ja Erika. Myös Xtreme Selviytyjä Himpulat leiri lähestyy. Siitäkin lisää myöhemmin. Katotaan mitä saadaan tehtyä. :)

Nyt jatkan Suomi-Slovekia ottelun kattomista. Ens viikkoon! o/







Megazone

tiistai 12. maaliskuuta 2013

Heippa taas. Ei yhtään myöhässä. Wazzup? :p

Viime perjantai oli hienoin kokous vähään aikaan. Mentiin nimittäin megazoneen kokeilemaan "uutta liikuntalajia". Eiks laserseikkailu peli mee ihan liikuntalajista? Niin munki mielestä. ;)

Anyway oltiin sielä semi aikasin ku sen sivuil sanottiin, et jos on isompi porukka kannattaa varata aika. Vapaina oli siis 16:30 ja siihen mentiin. Pelaaminen itsessään oli kivaa. Hintakaan ei ollu paha: 16€ per nenä jos pelas kaks peliä(2x22min). Yksityiset pelit maksoki sit vähän reilummin, mut toi oli kivaa noin. Himpulat oli yks joukkue (punaset) ja sit siel oli jotain pikkupoikia joita vastaan me pelattiin ja hävittiin. No ei oltiin ekas pelis vikoja (...) ja toisessa pelis tultiin toisiks. :p Alina oli miejän joukkueen ykkönen koko ajan ja tuliki tokas pelis koko pelin 1:seksi. Muuten ei kovin kehuttavasti menny meillä kellään, no ei oltiin me hyviä. ;) Mut eihän sil nyt niin väli oo et menikö hyvin vaiko eikö. Me tultiin sinne pitämään hauskaa (ja sitä meil totisesti oli. Eka peli oli pelkkää kiljumista ;D ) ja kattomaan millästä se on.

Mut hei kohta on taas uus kokous, jos vaikka muistait vähän nopeemmin päivittää tänne. :d He he...



Hellu-rei

maanantai 25. helmikuuta 2013

Heippa pitkästä aikaa. Tän päivitys tuntuu vähän kuolleen, mut ei se mitään: elvytetään se. Alina ja minä käytiin siis ea1 ja postiluukusta tuli kotiin asti ea kortti. Siel oli ihan kivaa. Se kesti puol ikuisuutta nimittäin 16h, mut selvittiin siitä.

Viikolla 6 käytiin kierrätyskeskuksessa, ihan suunnitelmien mukaan. Löydettiin helposti, ei eksytty tai mitään. Tavaraa oli vaikka muille jakaa ja niinhän sitä jaettiinkin. Koluttiin totta kai eka se ilmaisten tavaroiden osasto. Sieltä melkein jokaiselle jäi jotain mukaan, milloin fleeceä ja milloi koiran pukua. Ok, se koiran puku otettiin kyllä toteemiin. ;) Sit kierrettiin maksulliseten tavaroiden osasto. Ei löytyny muuta kuin pehmoleluja kaikille. Halvalla kun lähti niin olihan se nyt ostettava. :DD

7. viikolla taas piti sitä toteemia tehdä vaan mistäs teit kun ei mitään ollut. Joten todettiin, että pidetään himpula redu, jossa sitten jostain puuvarastosta napataan puun kappale mukaan ja tehdään se toteemi. Lopulta päätettiin tehdä seuraavan viikon ohjelma ja Katri ja minä lähdettiin kauppaan. Ostettiin luomu ja lähiruokaa, josta sitten tehtiin makarooni-kanasalaatti with patonki. Kanoihin ei ainakaan laitettu vahingossa kanelia, mutta partiossa kun ollaan niin se oli lähinnä mieltä avartava kokemus. Se oli ihan hyvää.

Ja nyt täytyy sanoa, että mulla on tosi hämmentynyt olo. Miks meillä ei olis viikolla 9 kokousta? Tai siis tällä viikolla, kun toimari niin väittää. En tiedä, ehkä pitäis asialle jotain tehdä. Vimmatkin muuten taas tulossa ja facebookissa pääsee jo liittymään tapahtumiin. Ei tässä muuta. Ei ku nythän mä hokasin! :D Meil on ens tiistaina (huomenna) se koulutus. Nimittäin Majakka koulutus, johon suunnilleen kaikki meiltä on menossa. Nonni. Mut tsau. Ens viikkoon. MEGAZONE

Uusi vuosi, uudet kujeet

sunnuntai 27. tammikuuta 2013

Moi taas pitkästä aikaa. Joulu ja uusi vuosi oli ja meni ja nyt on taas aika jatkaa kokoustamista.

Viime perjantaina oli vihdoin ja viimein ensimmäinen Himpula kokous, johon tuli jopa 4 ihmistä. Teimme toimintasuunnitelmaa ja pohdimme muita tärkeitä asioita. Seuraavat asiat kannattaa painaa mieleen ja toivottavasti muut himpulat lukevat tämän, koska listaan tähän nyt tärkeitä asioita, jotka olisi hyvä tietää.
1. Kokoukset ovat jokatoinen viikko perjantaisin 19:00-21:00 ja joka toinen viikko tiistaisin 19:00-20:30.
2. "Johtaja" toimii n. 9 vk jaksoissa.
3. Käytössä on johtaja parit:
-Katri, Lauha
-Alina, Sissi
-Erika, Nea
-Rosa
4. Ilmoita AINA jos et tule kokoukseen ja tee se mielellään myös ajoissa.
5. Yritä olla sopimatta asioita kokouksien päälle, koska nyt me EI olla siirtämässä ja vaihtamassa ohjelmia toiseen ja jos et pääse kokoukseen vaikka leivottaisiin niitä suklaakakkuja niin se on voi voi.
Tähän hätään mulla ei tainnut olla muuta.

Takaisin perjantain kokoukseen! Eli meitä oli paikalla minä (Rosa), Lauha, Katri ja Alina. Tehtiin siis sitä toimaria ja no meidän piti aloittaa myös toteemin suunnittelu, mutta ei keretty.

Ei mulla sitten muuta ollutkaan. Ensi tiistaihin sitten! :)

Vielä muutama kuva piristämään teidän päiväänne! <3